Τηλέφωνο : 2351 400951 / 6944 933 361 | Email : info@pchristidis.gr
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ

Τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν έναν καλό λογιστή

Τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν έναν καλό λογιστή

Ο λογιστικός κλάδος είναι ένας τομέας που αλλάζει συνεχώς, από τις νομοθετικές διατάξεις μέχρι τις καθημερινές αρμοδιότητες. Γι’ αυτό το έργο ενός λογιστή πέρα από τον υψηλό βαθμό ακρίβειας, απαιτεί και μια συνεχή ενημέρωση όσο αναφορά τις εξελίξεις στα φορολογικά θέματα. Το λογιστικό περιβάλλον είναι απαιτητικό και απαιτεί μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια καθώς ένα μόνο λάθος ψηφίο ή δευτερεύουσες παραλείψεις μπορούν να έχουν τεράστιες συνέπειες στην επιχείρηση ενός πελάτη.

Οι ευθύνες που έχει ένας λογιστής είναι πολλές και έχουν άμεσες επιπτώσεις στην ανάπτυξη και ευημερία της επιχείρησης, γι’ αυτό πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί όταν επιλέξετε τον λογιστή που θα συνεργαστείτε. Η πολυετής εμπειρία μας στον χώρο μας έχει πείσει ότι ένας καλός λογιστής θα πρέπει να έχει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Παρακάτω έχουμε κάνει μια λίστα με κάποια χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός λογιστή που πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικά.

Ενημέρωση για τις τελευταίες λογιστικές και φορολογικές μεταρρυθμίσεις

Ένας καλός λογιστής δεν αρκείται στην αντίληψη των βασικών στοιχείων της λογιστικής αλλά λαμβάνει συνεχής ενημέρωση στις διαρκώς μεταβαλλόμενες εξελίξεις του κλάδου του. Παρακολουθώντας τα νέα, πηγαίνοντας σε συνέδρια και εξειδικευμένα σεμινάρια λογιστικής, συμβάλει στην ταχύτερη δυνατή εξέλιξη των λογιστικών τάσεων και μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες του σε κάθε τους ανάγκη. Όμως αυτό δεν αρκεί. Ένας καλός λογιστής πρέπει να μένει ενημερωμένος και όσο αναφορά τις τεχνολογικές εξελίξεις, έτσι ώστε να μπορεί να δώσει σύγχρονες, αξιόπιστες και άμεσες λύσεις στα προβλήματα των πελατών του.

Οργάνωση

Η οργάνωση αποτελεί το Α και το Ω στην καθημερινότητα ενός λογιστή. Η διατήρηση όλων των στοιχείων, των γραφειοκρατικών πράξεων και των δεδομένων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι λογιστές απαιτεί καλές οργανωτικές δεξιότητες. Ένας οργανωμένος λογιστής που διαθέτει μια εύχρηστη δομή οργάνωσης μπορεί να εξοικονομήσει πολύτιμο χρόνο και να δώσει λύση στο πρόβλημα του πελάτη του τη στιγμή που τη χρειάζεται. Η καλή οργάνωση στην δουλειά του λογιστή μπορεί να απελευθερώσει ενέργεια και πόρους για να αναλύσουν, ερευνήσουν και να κάνουν τα καθήκοντά τους με αριθμητική ακρίβεια χωρίς περισπασμούς.

Ακριβής και λεπτομερής προσανατολισμός

Αυτά τα χαρακτηριστικά πρέπει να τα διακατέχει κάθε λογιστής. Επειδή στην καθημερινότητά τους ασχολούνται με αριθμούς που επηρεάζουν την επιχείρηση, είναι πολύ σημαντικό οι αριθμοί αυτοί να είναι ακριβείς και σωστοί. Η διεξαγωγή της δέουσας επιμέλειας πρέπει να είναι δεύτερη φύση και όχι κάτι που πρέπει να τους υπενθυμίζεται συνεχώς.

Υπευθυνότητα

Δεν τίθεται θέμα στο γεγονός ότι ο λογιστής πρέπει να αποτελεί ένα υπεύθυνο άτομο. Αλλά ακόμη και οι καλύτεροι λογιστές με την μεγαλύτερη λεπτομέρεια, οι οποίοι πάντα κάνουν τη δέουσα επιμέλεια, είναι επίσης άνθρωποι και, ως εκ τούτου, κάνουν λάθη. Δεν υπάρχει ντροπή όταν κάνουμε ένα τίμιο λάθος, αρκεί αυτό να μην είναι ένα ακόμη εσκεμμένο λάθος που συμβαίνει πολύ συχνά. Με την τήρηση ακριβών αναφορών και λογαριασμών μπορεί κανείς να καταλήξει σε μεγάλο βαθμό στην ανίχνευση του τόπου και του τρόπου με τον οποίο προέκυψαν τέτοιες ανακρίβειες έτσι ώστε να μην επαναληφθούν και στο μέλλον.

Πελατοκεντρική αντιμετώπιση

Αν και η καθημερινότητα ενός λογιστή περιλαμβάνει κυρίως αριθμούς, ένας ιδανικός λογιστής δεν αρκεί να είναι καλός μόνο σε αυτό. Κάθε λογιστής οφείλει να κατανοεί τους πελάτες του και τον επιχειρηματικό κλάδο στον οποίο ανήκει η επιχείρησή τους. Μόνο έτσι μπορεί πραγματικά να τους βοηθήσει καθώς με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει να αποκρυπτογραφήσει τους τύπους των οικονομικών μεθόδων ή λογιστικών κανόνων που χρειάζονται για να ικανοποιήσει τις επιχειρηματικές τους ανάγκες . Ακόμη, οι συμβουλές που δίνει ένας λογιστής μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Γι’ αυτό ένας καλός λογιστής μπορεί να αποκτήσει μια καλή φήμη και να κερδίσει ακόμα περισσότερους πελάτες.

Ομαδικό πνεύμα

Έναν καλό λογιστή πρέπει να τον διακατέχει το ομαδικό πνεύμα. Επειδή οι λογιστές συνήθως εργάζονται σε ομάδες και έχουν τακτικές συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο με τους πελάτες τους και άλλους φορείς λήψης αποφάσεων, θα πρέπει να είναι γενναιόδωροι με αυτό που γνωρίζουν. Ένας καλός λογιστής θα πρέπει να κατανοεί τις ανάγκες των άλλων, να υποστηρίζει τους στόχους της ομάδας του και να μπορεί εύκολα να συνεργαστεί με διαφορετικούς τύπους προσωπικοτήτων.

Δημιουργικότητα

Οι λογιστές δεν είναι μόνο εγκεφαλικοί στοχαστές. Ένας ιδανικός λογιστής πρέπει να αναπτύξει επίσης την δημιουργική πλευρά του για να μπορεί να βρίσκει φρέσκες ιδέες και δημιουργικές στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων πελατών που δεν εμφανίζονται πάντοτε σε περιπτώσεις βιβλίων. Η σωστή οργάνωση, που αναφέρθηκε παραπάνω, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτό καθώς μπορεί να απελευθερώσει το μυαλό του λογιστή και να εμφανίσει δημιουργικές λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες του.

Αξιοπιστία

Ως λειτουργοί λογιστικών πληροφοριών οι λογιστές πρέπει να είναι αξιόπιστοι και να χαρακτηρίζονται από επαγγελματισμό. Όχι μόνο επειδή αυτός είναι ο σωστός και δεοντολογικός τρόπος αλλά και γιατί με μια καλή φήμη αξιόπιστου επαγγελματία μπορεί να κερδίσει ακόμα περισσότερους πελάτες μακροπρόθεσμα. Η εμπιστοσύνη είναι κάτι που δεν είναι εύκολο να οικοδομηθεί και είναι ένα χαρακτηριστικό που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ιδιαίτερα στη σχέση λογιστή επιχειρηματία.

Κορυφαίες δεξιότητες επικοινωνίας

Ο ιδανικός λογιστής θα πρέπει να είναι σε θέση να εξηγεί, απλά και πλήρως κατανοητά, περίπλοκες λογιστικές έννοιες για να μπορεί εύκολα να αντιληφθεί ο κάθε πελάτης ώστε να παίρνει τις σωστές αποφάσεις για την επιχείρησή του. Ο λογιστής που είναι σε θέση να αλληλεπιδρά εύκολα με τους πελάτες του μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο στην ανάπτυξη και ευημερία της κάθε επιχείρησης.

Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στο 2351 400951 ή αποστείλετε email στο info@pchristidis.gr

You might be interested in …

espa espa